Trainingstips 4

Met het zonnige weer van de afgelopen dagen is het extra aantrekkelijk om lekker buiten te gaan trainen. Let echter wel op met het warme weer. Het lichaam is nog niet gewend aan deze omstandigheden. Doe het daarom tijdens de warme lentedagen iets rustiger aan. Het is verstadiger om langzamer en korter te trainen.

Enkele tips voor warme dagen:

  • Drink voldoende water
    Het wordt aangeraden om minstens 1,5 liter water per dag te drinken. Op dagen dat er getraind word moet er meer gedronken worden. Het lichaam verliest op een warme dag snel vocht en vochtverlies zorgt voor mindere prestaties. Drink daarom voor, tijdens en na het sporten voldoende water/
  • Pas je kleding aan de weersomstandigheden aan
    Zorg dat je bij warm weer wat luchtigere sportkleding aantrekt. Dit zorgt ervoor dat het lichaam de warmte gemakkelijk kwijt kan. Katoenen kleding wordt niet aangeraden omdat dit veel vocht opneemt. Draag vooral lichte kleding, zwarte kleding absorbeert warmte.
  • Pas je route aan
    Vermijd tijdens warme dagen het warme asfalt. Ga bijvoorbeeld in het bos trainen onder verkoelende bomen. Of ga eens vroeg in de ochtend of laat in de avond trainen. Dan is het een stuk koeler dan overdag.


 

Nieuws

  1. Premiedeel heffingskorting naar tijdsgelang
  2. Beëindiging slapende dienstverbanden

Wat wij twitteren

Op deze stralende dag zetten we onze secretaresses in het zonnetje! Dames, bedankt voor jullie inzet en collegialit… twitter.com/i/web/status/1…
Bij ons krijg je alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en draai je vanaf de 1e dag volledig mee in ons team. Ook tij… twitter.com/i/web/status/1…