Met ingang van 1 januari 2024 gaan wij over op het digitaal ondertekenen van documenten.

Een digitale handtekening is een elektronische handtekening die de identiteit van de ondertekenaar kan verifiëren en de integriteit van ondertekende documenten kan garanderen. Een document ondertekend met een digitale handtekening is juridisch bindend en kan als bewijs worden gebruikt.

Het overstappen naar een digitale handtekening heeft een aantal voordelen. Door gebruik van minder papier werken we milieuvriendelijker. Het is efficiënter omdat het proces een stuk sneller gaat dan het traditionele papieren proces. Ons nieuwe digitale ondertekeningsysteem is veilig en voldoet aan de hoogste standaarden voor beveiliging en naleving. Je kunt erop vertrouwen dat je digitale handtekeningen net zo rechtsgeldig zijn als traditionele handtekeningen.

Op het moment dat document(en) moeten worden ondertekend, wordt er een ondertekenverzoek verzonden via de e-mail. In dat e-mail bericht staat ons logo en een blauwe balk waarin het proces kan worden gestart. Wij maken gebruik van een authenticatie via sms. Deze code wordt verzonden naar het mobiele telefoonnummer dat bij ons bekend is. Het is daarom belangrijk dat de juiste gegevens (e-mailadres en mobiele telefoonnummer) bij ons bekend zijn van alle personen die betrokken zijn in het ondertekenproces. Wij gaan deze gegevens vooraf controleren voordat het ondertekenverzoek wordt verzonden.

Mochten hierover vragen zijn, stel ze gerust aan de vaste contactpersoon van Kab.